مبلمان اداری

استانداردهای مبلمان اداری

نکات کلیدی در انتخاب مبلمان اداری

مبلمان اداری نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی ما ایفا می کند چرا که امروزه تعداد بسیار زیادی از ما در دفاتر اداری مشغول به کار هستیم و ساعات طولانی از روز را در محل کار خود می گذرانیم. در این مطلب می خواهیم نکات بسیار مهمی را در خصوص مبلمان اداری راحت و مناسب با شما در میان بگذاریم.

مبلمان اداری

 

صندلی اداری و میز کار عناصر اصلی در مبلمان اداری

برای آنکه در مبلمان اداری ، احساس راحتی داشته باشیم باید در طراحی آنها به نکات زیر توجه داشته باشیم

صندلی اداری

صندلی اداری یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین عناصر در مبلمان اداری است. یک صندلی اداری خوب باید مشخصات زیادی داشته باشد تا زمانی که ما روی آن می نشینیم، احساس راحتی کنیم و دچار افسردگی یا عوارضی از قبیل ناراحتی های ستون فقرا و مشکلات عضلانی و اسکلتی نشویم.

در صندلی اداری پاها و بازوهای فرد باید به صورت عمودی قرار بگیرد و ساعد و ران ها باید به صورت افقی کف پاها باید روی کف زمین به صورت افقی قرار بگیرد. پشتی صندلی اداری باید از انحانی درونی مهره های کمری ستون فقرا محافظت کند. اگر پشتی صندلی صاف باشد می‌توان برای حفظ گودی کمر از یک بالشت در پشت کمر استفاده كرد البته به شرطی که باعث ناراحتی فرد نشود. وزن قسمت بالا تنه باید بطور یکسان روی نشیمنگاه و ران ها پخش شود. صندلی اداری ترجیحا باید دارای ارتفاع قابل تنظیم باشند که کارمندان مختلف با توجه به اندام خود آن را تنظیم کنند.

مبلمان اداریمبلمان اداری

میز کار

در مبلمان اداری مخصوص نوشتن، سطح میز کار باید طوری طراحی شده باشد که کمی  بالاتر از آرنج مشخص باشد و برای تایپ کردن باید بازوها آزاد بوده و به طور عمودی در دو طرف بدن آوزان باشند و ساعدها نیز به طور افقی قرار گیرند، از این رو ردیف وسط صفحه کلید می بایست در ارتفاع آرنج شخص قرار گیرد. ارتفاع سطح میز کار باید قابل تنظیم باشد. فضای در نظر گرفته شده برای پاها در زیر میز باید مناسب باشد. در مبلمان اداری سطح میز کار باید به اندازه ای بزرگ باشد که جای کافی برای تمام اشیا و وسایل موجود باشد. وسایلی که در هنگام کار بیشترین موارد استفاده را دارند، باید در نزدیکی اپراتور و در دسترس وی قرار داشته باشد و دیگر وسایل نیز باید به صورتی منظم در جای خود قرار گیرند. هم چنین سطح میزکار نباید سفید یا خیلی تیره باشد، چون به نامساعد شدن شرایط روشنایی کمک می کند.

مبلمان اداری

مبلمان اداری

امروزه شرکت های بزرگ دنیا تلاش می کنند با سفارش و خرید مبلمان اداری خاص و شیک نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب کنند. انتخاب مبلمان اداری در تمام شرکت های خصوصی و دولتی بستگی زیادی به سبک ارائه خدمات و میزان مخاطبین دارد. ممکن است از مبلمان اداری در مطب یک پزشک و یک دفتر حقوقی استفاده شود. و در سوی دیگر انتخاب مبلمان اداری مناسب برای اتاق رئیس یک بانک و یا ایجاد اتاق کنفرانس در یک شرکت بین المللی، دارای معیار های متفاوتی است. عمده ترین مشکل در مبلمان اداری گود بودن بیش از حد نشیمنگاه و کوتاه  بودن بیش از حد پشتی برخی از آنهاست، در واقع توصیه می شود اگر قرار است مبل ، واقعا راحت باشد و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، باید ارتفاع پشتی تقریبا دو برابر عمق سطح  نشیمنگاه باشد.

مبلمان اداریمبلماناداری

 

در-کجا-اتاق-کار-ایجاد-کنیم-رویال-مبل

چگونه و در کجا اتاق کار ایجاد کنیم؟

چگونه و در کجا اتاق کار ایجاد کنیم؟

با کاهش موقعیت های شغلی ، تقاضای کار در خانه ، روز به روز بیشتر می شود. بدین منظور ، باید مکانی را در خانه به انجام کار خود اختصاص دهید. اتاق کار خانگی از احتیاجات اولیه افرادی است که در خانه کار می کنند. اما همه ما ، خانه هایی آنقدر بزرگ نداریم تا اتاقی را به محل کارمان اختصاص دهیم. اما محل کار را می توان در قسمت های مختلف خانه گنجاند. برای این کار ، مورادی مانند میزان نور ، فضای مورد نیاز و مکان نگهداری وسایل خود را باید در نظر داشته باشید.

:موارد مهمی که هنگام انتخاب مکانی برای کار ، باید در نظر بگیری از این قبیل اند

آشپزخانه

معمولا آشپرخانه مرکز خانه به حساب می آید. زیرا اعضای خانواده صبح ، ظهر و شب در آنجا دور هم جمع می شوند. حتی خانم های خانه دار ، مدیریت خانه خود را از آنجا شروع کرده و زیر نظر دارند. به منظور کاهش احتمال وارد آمدن صدمات به وسایل کارتان ، مانند رایانه و کاغذ ها سعی کنید تا حد امکان در گوشه ای وسایل خود را قرار دهید که از آب و یخچال دور باشد.

زیرشیروانی

از آنجا که زیر شیروانی ، دیوار های شیبدار و سقف کوتاه دارند ، اختصاص آن به اتاق کار کمی سختر ولی زیرکانه است. داشتن پنجره با منظره ای معمولا خوب از مزابای این اتاق است ، همچنین به دلیل دوری آن از دیگر قسمت های خانه ، خلوت مناسبی برای کار فراهم می کند. قفسه و کتاب خانه ای کوچک به راحتی در اتاق جای خواهند گرفت.

زیرزمین

زیرزمین ، فضای کافی و حریم کاری خوبی را فراهم می کند. به علاوه ، از همهمه و رفت و آمد اهالی خانه در امان است. معمولا زیرزمین ها تاریک هستند ، اما با خرید چند آباژور و دیوار کوب مناسب و تغییر رنگ دیوار ها به رنگ های خنثی مانند سفید ، کرم و خاکستری روشن ، اتاق بزرگ تر و روشن تر به نظر خواهد آمد. اما احتمال دارد رطوبت زیرزمین به وسایل شما آسیب رساند ، برای کاهش رطوبت آن از دستکاه مخصوص رطوبت زدایی استفاده کنید.

اتاق اضافی

بهترین راه حل ، داشتن اتاق اضافه است. در این اتاق ، فضای کافی برای قرار دادن میز ، قفسه و هر آ«چه نیاز دارید وجود دارد. و همچنین ، نور طبیعی یا لامپ کافی ، پریز و خط تلفن برای کامپیوتر و لوازم دیگر خواهید داشت. اگر کار شما مستلزم برپایی جلسه یا ملاقات یا مشتریان است ، در این اتاق فضای کافیی خواهید داشت. در ضمن گزینه های متعددی برای تزیین و تغییر دکوراسیون این اتاق وجود دارند.

کمد

شاید کمد فضای زیادی نداشته باشد ، ولی می تونا آن را ، تنها با نصب چند تخته و میز تاشو ، به اتاق کار ساده ای تبدلی کرد ، قطعا این ایده مناسب مشاغلی با وسایل کار فراوان نیست ، اما برای کار های ساده و کم دنگ و فنگ ، به راحتی قابل اجرا است. یکی از مهم ترین مزایای این روش مخفی بودن محل کار شما است. تنها با بستن در کمد جلوه اتاث از محل کار به محل استراخت و… تبدیل مشود.

نشیمن

اگر دوست دارید که هم در کنار خانواده و هم از کار خود عقب نمانید ، گوشه ای از نشیمن را انتخاب کنید ، اما فراموش نکنید که در این مکان خبری از سکوت و آرامش نیست. قسمتی را انتخاب کنید که وسایلتان با لوازم خانه و سکنه در هم برهم و اشتباه نشود.

انباری

استفاده از انباری برای دفتر کار هم طرفدار و هم مخالف دارد. هم بزرگ است و هم خلوت خوبی فراهم می کند. اما باید هم در برابر گرما و سرما عایق بندی شوند و هم دستگاه تعویه هوا در آن کار گذاشته شود. در ضمن اگر می خواهید وسایل گران قیمت در آنجا قرار دهید ، حتما برای انباری ، دزد گیر نصب کنید.

برای قرار دادن محل کار در قسمت های مختلف خانه ، موارد مهمی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. فضای کافی ، ایجاد حریم شخصی ، دسترسی به پریز برق و تلفن کافی ، امنیت و بسیاری عوامل دیگر که در انتخاب بهترین مکان در خانه ، تعیین کننده هستند.