استانداردهای مبلمان اداری

نکات کلیدی در انتخاب مبلمان اداری

مبلمان اداری نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی ما ایفا می کند چرا که امروزه تعداد بسیار زیادی از ما در دفاتر اداری مشغول به کار هستیم و ساعات طولانی از روز را در محل کار خود می گذرانیم. در این مطلب می خواهیم نکات بسیار مهمی را در خصوص مبلمان اداری راحت و مناسب با شما در میان بگذاریم.

مبلمان اداری

 

صندلی اداری و میز کار عناصر اصلی در مبلمان اداری

برای آنکه در مبلمان اداری ، احساس راحتی داشته باشیم باید در طراحی آنها به نکات زیر توجه داشته باشیم

صندلی اداری

صندلی اداری یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین عناصر در مبلمان اداری است. یک صندلی اداری خوب باید مشخصات زیادی داشته باشد تا زمانی که ما روی آن می نشینیم، احساس راحتی کنیم و دچار افسردگی یا عوارضی از قبیل ناراحتی های ستون فقرا و مشکلات عضلانی و اسکلتی نشویم.

در صندلی اداری پاها و بازوهای فرد باید به صورت عمودی قرار بگیرد و ساعد و ران ها باید به صورت افقی کف پاها باید روی کف زمین به صورت افقی قرار بگیرد. پشتی صندلی اداری باید از انحانی درونی مهره های کمری ستون فقرا محافظت کند. اگر پشتی صندلی صاف باشد می‌توان برای حفظ گودی کمر از یک بالشت در پشت کمر استفاده كرد البته به شرطی که باعث ناراحتی فرد نشود. وزن قسمت بالا تنه باید بطور یکسان روی نشیمنگاه و ران ها پخش شود. صندلی اداری ترجیحا باید دارای ارتفاع قابل تنظیم باشند که کارمندان مختلف با توجه به اندام خود آن را تنظیم کنند.

مبلمان اداریمبلمان اداری

میز کار

در مبلمان اداری مخصوص نوشتن، سطح میز کار باید طوری طراحی شده باشد که کمی  بالاتر از آرنج مشخص باشد و برای تایپ کردن باید بازوها آزاد بوده و به طور عمودی در دو طرف بدن آوزان باشند و ساعدها نیز به طور افقی قرار گیرند، از این رو ردیف وسط صفحه کلید می بایست در ارتفاع آرنج شخص قرار گیرد. ارتفاع سطح میز کار باید قابل تنظیم باشد. فضای در نظر گرفته شده برای پاها در زیر میز باید مناسب باشد. در مبلمان اداری سطح میز کار باید به اندازه ای بزرگ باشد که جای کافی برای تمام اشیا و وسایل موجود باشد. وسایلی که در هنگام کار بیشترین موارد استفاده را دارند، باید در نزدیکی اپراتور و در دسترس وی قرار داشته باشد و دیگر وسایل نیز باید به صورتی منظم در جای خود قرار گیرند. هم چنین سطح میزکار نباید سفید یا خیلی تیره باشد، چون به نامساعد شدن شرایط روشنایی کمک می کند.

مبلمان اداری

مبلمان اداری

امروزه شرکت های بزرگ دنیا تلاش می کنند با سفارش و خرید مبلمان اداری خاص و شیک نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب کنند. انتخاب مبلمان اداری در تمام شرکت های خصوصی و دولتی بستگی زیادی به سبک ارائه خدمات و میزان مخاطبین دارد. ممکن است از مبلمان اداری در مطب یک پزشک و یک دفتر حقوقی استفاده شود. و در سوی دیگر انتخاب مبلمان اداری مناسب برای اتاق رئیس یک بانک و یا ایجاد اتاق کنفرانس در یک شرکت بین المللی، دارای معیار های متفاوتی است. عمده ترین مشکل در مبلمان اداری گود بودن بیش از حد نشیمنگاه و کوتاه  بودن بیش از حد پشتی برخی از آنهاست، در واقع توصیه می شود اگر قرار است مبل ، واقعا راحت باشد و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، باید ارتفاع پشتی تقریبا دو برابر عمق سطح  نشیمنگاه باشد.

مبلمان اداریمبلماناداری

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *